İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı Nasıl Alınır?

582 kez okundu

6 ay önce eklendi

Ana Sayfa » Makale-Yöntem » Genel» İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı Nasıl Alınır?

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı olmadan işletmeyi çalıştırmak mümkün değildir. Bu ruhsatın nasıl alındığını bu yazımızda inceledik. 
 
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı, konuda yetkilendirilmiş idari birimler tarafından, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik kapsamında bulunan işyerlerinin açılarak, çalışma yapması için verilen izindir.
 
Bir işyeri, yetkili idarelerden, usulünce alınan ruhsat olmadan açılamaz ve çalıştırılamaz. Yönetmelikte yer alan yetkili idareler dışında meslek kuruluşlar vb. yerlerden alınan diğer ruhsat ve belgeler ruhsat alma mükellefiyetini ortadan kaldırmaz. Ruhsat olmaksızın açılan ve çalıştırılan işyerleri, il özel idaresi ya da belediye gibi yetkili idarelerce kapatılır. 
İşyeri açılmadan evvel tapu fotokopisi ile belediyeye danışmak yararlı olacaktır. 
 
 
Çalışma Ruhsatları 3 ana gruba ayrılmıştır: 
Sıhhi Müesseseler
Gayri Sıhhi Müesseseler
Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerleri
 
 
Sıhhi Müesseseler Nelerdir? 
 
Bakkal, market, kasap, tavukçu,  balıkçı,  lokantalar, kafeteryalar, çay ocağı, pastaneler, ekmek pasta börek yufka , pizza satış yerleri,  büfe, şarküteri, kuruyemişçi, kantin, manav, besin pazarı, paket gıda servisleri, dondurma , tatlı helva reçel satış yerleri, muhallebici, dönerci, kebapçı, çorba salonu berberler, kuaförler, güzellik salonu, elbise ve ayakkabı satış yerleri, turizm acenteleri, şirket merkezi büro ve ofisleri, avize ve elektirik malzemeleri satış yerleri, mutfak malzemeleri satış yerleri, eşya satış ve teşhir yerleri, antika satış yerleri, kaset, cd, dvd, kitap satış yerleri, kuyumcu, gümüş, altın, döviz alış ve satış yerleri, hediyelik eşya satış yerleri, dershane, sürücü kursu eğitim yerleri, mobilya, beyaz eşya satış yerleri gibi işletmeler Sıhhi Müesseseler olarak adlandırılır.
 
 
Gayrisihhi Müesseler Nelerdir?
 
Pasta, börek, tatlı, yufka, simit, poğaça, mantı imalathaneleri, ekmek fırını, ekmek çeşitleri imalathanesi, pizza imalatı, gıda maddeleri üreten veya paketleyen yerler, tarım ürünleri paketleyen yerler, yemek üretim tesisleri, bal dolum ve paketleme yerleri, tereyağ, yumurta üretim ve paketleme yerleri, konfeksiyon imalathanesi, ayakkabı imalathanesi, peruk ve suni çiçek yapım yerleri, matbaa ve baskı atölyesi, hernevi hurda deposu, tomruk ve kereste depoları, marangozhaneiİşlenmiş ve kurutulmuş deri depolama yerleri, oto yıkama ve oto kuaförleri, oto tamir ve bakım servisi, lastik tamir atölyesi, inşaat malzemeleri, depo ve satış yerleri, kuru temizleme ve çamaşırhane gibi faaliyet gösteren tesisler Gayrisıhhi işletme olarak adlandırılır.

 
Umuma Açık İstirahat ve Eğlence yerleri Nelerdir?
 
Otel, apart otel, pansiyon, kahvehane, kırahathane, kır kahvesi, çay bahçesi, iddia bayi, ganyan bayii, içkisiz cafe, internet salonu, oyun salonu, atari salonu, gazino, dans salonu, kokteyl salonu, diskotek, bar, birahane, gece kulubü, içkili lokanta, düğün salonu, sinema, tiyatro, gösteri merkezi, sirkler, lunaparklar, hamam, sauna, sıhhi banyo gibi işletmeler Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerleri olarak adlandırılır.
İşyeri açma-çalışma ruhsatı verilmesinde Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü; yapılan inceleme ve araştırmalarda işyerinin, insan sağlığına, çevre kirliliğine, yangın patlama, genel güvenlik, işçi sağlığı, trafik, karayolları, imar, kat mülkiyeti ve doğanın korunması ile ilgili düzenlemelere aykırı olmama şartı aranmaktadır.
 
Gerekli Belgelerin Tamamlanması

 
Gerek gayrisıhhi müesseselerin, gerek sıhhi müesseselerin ruhsat sahibi olabilmek için gerekli bazı belgeleri tamamlaması gerekmektedir. Bu belgeler her tip işyeri için farklılık göstermekte olup, oldukça detaylı belgelerdir. 
Bu belgeler alınacak kuruma ve ilçelere göre değişiklik göstermektedir. Belgelerin tam listesi, ilçe belediyelerinden öğrenilebilir.

 
Başvuru

 
Başvurular, ruhsat ve denetim müdürlüğü, ruhsat kontrol servislerinden alınabilecek başvuru formları doldurularak ve gerekli belgeleri eksiksiz tamamladıktan sonra yine ruhsat ve denetim müdürlüğü, ruhsat kontrol servisine yapılır. Eksiksiz alınan belgeler karşılığında görevli memur ‘alındı belgesi’ düzenleyerek başvurana iletir.

 
İşyerinin Kontrol Edilmesi

 
Ruhsat kontrol servisi yetkilileri, işyerine ruhsat almak isteyen kişi tarafından teslim edilen belgeleri ön incelemeden geçirir.   Dosyalarında problem olmayan başvurular, ruhsat kontrol yetkilileri tarafından ruhsat kontrol komisyonuna teslim edilir. 

 
Ruhsat kontrol komisyonu ise teslim aldığı belgeleri, söz konusu işyerinin ilgili mevzuatlar açısından uygunluğunu kontrol eder. Ancak, umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinde ise ruhsat ve denetim müdürlüğü ruhsat kontrol komisyonu kontrolünden önce, başvuruyu alan ruhsat servisi yetkilisi tarafından işyeri ile ilgili emniyet müdürlüğüne görüş sorulur.

 
Söz konusu işyerinin asayiş ve güvenlik yönünden uygun olduğu belirlenirse, başvuru ruhsat ve denetim müdürlüğüne bildirilir.

 
Ruhsatın Kesinleşmesi

 
Ruhsat kontrol komisyonu tarafından kontrol edilen işyerinde, herhangi bir sorun tespit edilmezse işyeri açma ve çalışma ruhsatı kesinleşir.

 
Ruhsat işlemi tamamlanan işyerleri, faaliyetlerine başlayabilirler. İleriki dönemlerde, işyerine yeni ortak alınması durumunda ya da bir ortağın ayrılması durumunda yeniden ruhsat çıkarılması gerekmez. Ancak, işyerinin başka bir adrese nakledilmesi durumunda yeniden ruhsatlandırma yapılması gerekir. İşyeri sahibinin ölümü durumunda ise, yeni ruhsat düzenlenmeksizin mirasçılar için eski ruhsatın kullanımı gerekir.

 
Alınan ruhsatların, işyerinde herkesin görebileceği şekilde asılması gereklidir.


 
Kaynak:  "http://www.makaleler.com/" , "http://www.beyoglu.bel.tr/hizmetler/"


Etiketler işyeri ruhsatı, çalışma ruhsatı, işyeri ruhsatı nasıl alınır, işletme ruhsatı, çalışma ruhsatı nasıl alınır, işletmeye göre ruhsat tipleri, ruhsat çeşitleri, ruhsat için gerekli belgeler, ruhsat alım aşamaları